Pęczak z ogórkiem, koperkiem i bałkańskim serem

SKŁADNIKI:

– 1 kubek kaszy jęczmiennej – PĘCZAK

– 1 opakowanie sera typu bałkańskiego

– 1 duży ogórek zielony (2 mniejsze)

– pęczek koperku

– oliwa

– sól i pieprz do smaku

WYKONANIE:

Kaszę gotujemy, ostudzamy i wrzucamy do miski. Ogórek obieramy i wraz z pokrojonym koperkiem wrzucamy do miski z kaszą. Na końcu kruszymy ser, polewamy całość oliwą, doprawiamy pieprzem i solą do smaku i mieszamy.

NIE PĘKAJ PRZED PĘCZAKIEM !!!

Pęczak jako jedna z najzdrowszych kasz charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą, dostarcza nie tylko białka roślinnego, węglowodanów ale także witamin z grupy B i składników mineralnych. Stanowi on bardzo dobre źródło witaminy PP (niacyny), która to poprawia wygląd skóry, włosów i obniża stężenie złego cholesterolu we krwi, jak również uczestniczy w procesach krwiotwórczych, zapobiegając niedokrwistości. Warto zwrócić uwagę, że witaminy z grupy B w które obfituje pęczak wspomagają pracę układu nerwowego, dzięki czemu kasze mogą być polecane m.in. osobom żyjącym w ciągłym stresie. Kasza ta ma także sporo magnezu, korzystnie oddziałującego na układ nerwowy i pracę mięśni, zapobiegającego anemii żelaza oraz obniżającego ciśnienie potasu. Oprócz tego występuje w niej wiele innych cennych pierwiastków, m.in. fosfor, wapń.  Co więcej do częstszego spożywania pęczaku powinni się przekonać wszyscy, którzy dbają o smukłą sylwetkę – skrobia zawarta w kaszy rozkłada się powoli, dzięki czemu zapewnia przez dłuższy okres uczucie sytości. Ponadto pęczak jest także niezastąpionym źródłem błonnika pokarmowego, szczególnie frakcji rozpuszczalnej – która zapobiega zaparciom, wzdęciom czy bólom brzucha.

Podziękowania dla Joli za inspirację 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.