Sałatka z kuskus, serem, szynką i pomidorami

Dzisiaj polecam KUSKUS

Kuskus – ta kasza pozyskiwana z ziaren pszenicy twardej (durum) przywędrowała do nas krajów arabskich i zrobiła błyskawiczną karierę. Zawiera więcej białka niż kasza manna i ryż, jest także źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Kuskus posiada mniej błonnika niż inne kasze, przez co jest lekkostrawna. Przygotowanie potraw z tej kaszy jest bardzo proste, suchy kuskus wystarczy zalać gorącą wodę i odstawić pod przykryciem na kilka minut, ziarna wchłoną wodę, zwiększając swoją objętość. Najważniejszym atutem prozdrowotnym tego produktu jest duża zawartość białka (właśnie dlatego kuskus jest bardzo popularny w kuchni wegetariańskiej) witaminy B1 (wspomaga funkcjonowanie centralnego układu nerwowego, poprawia pamięć, koncentrację, redukuje negatywne działanie stresu) oraz żelaza (niezbędne w procesach tworzenia krwi). 100 gram kuskus to ok. 370 kcal.

SKŁADNIKI:

– szklanka kuskus

– 8-10 pomidorków koktajlowych

– 250g szynki

– 200g sera żółtego

– łyżka majonezu

– łyżka oliwy

– sól i pieprz

WYKONANIE:

Przygotować kuskus (ja robię tak, że jedną miarkę kuskus zalewam 1 i 1/3 miarki wody, stawiam na ogień i zagotowuję pod przykryciem a następnie odstawiam – tak by kuskus wchłonął całą wodę) i ostudzić. Szynkę i ser pokroić w kostkę, pomidory w ćwiartki. Kuskus przełożyć do miski, dodać resztę składników i dokładnie wymieszać przyprawiając pieprzem i solą do smaku.  Całość odstawić na ok godzinę i..

SMACZNEGO !!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.