Szakszuka – śniadanie po izraelsku:)

To nowość wśród naszych śniadań, na jakiś czas wyprze angielskie śniadanko z fasolką w roli głównej.  Nadaje się w szczególności na niespieszne, niedzielne poranki.

Szakszuka to śniadanie izraelskie – szybkie i  pożywne, pewnie dzięki jajkom, które na śniadanie nie mają sobie równych. Zapach pomidorów, papryki, czosnku w towarzystwie świeżo zmielonej kawy – budzi błyskawicznie i stawia na nogi nawet po ciężkiej nocy:)
Kto się skusi na zrobienie takiego śniadanka, niech napisze swoje wrażenia.

 

Składniki

  • średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • oliwa lub olej  do smażenia
  • 1 puszka pomidorów lub 3 duże świeże pomidory obrane ze skóry
  • 1 łyżeczka płatków chili – opcjonalnie
  • szczypta pieprzu kajeńskiego
  • mielony kumin rzymski
  • sól, pieprz do smaku
  • 4 jajka – z wolnego wybiegu:)
  • natka kolendry (może być też pietruszka lub szczypiorek)
  • Pieczywo

Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Czosnek obieramy i wyciskamy przez praskę. Paprykę kroimy w kostkę. Patelnię stawiamy na średnim ogniu, dodajemy olej, cebulę i czosnek. Smażymy przez 2-3 minuty bez przykrycia tak, żeby cebula była szklista, a czosnek nie zdążył zbrązowieć. Dodajemy paprykę i smażymy przez kolejne 3 minuty. Wlewamy pomidory z puszki (wraz z sosem), chili, pieprz kajeński, sól, pieprz i gotujemy przez 5 minut.

Za pomocą łyżki robimy w sosie wgłębienia  i wbijamy do nich jajka. Przykrywamy patelnię pokrywką i dusimy przez mniej więcej 10 minut, tak żeby żółtko było lekko płynne, a białko ścięte.

Można przykryć pokrywką. Posypujemy świeżą kolendrą, która do szakszuki pasuje wspaniale.

Podajemy ze świeżym pieczywem, dla glutenowców – bagietka, dla bezglutenowców – chlebek sezamowy:))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.